13.03.2013р.

150 років тому затверджено «Статут Товариства Одесько-Київської залізниці»

13 березня 1863 року є визначною датою в історії залізниць, що стала вихідною точкою заснування та будівництва нинішньої Одеської залізниці. Затвердженню імператором Олександром ІІ «Статуту Товариства Одесько-Київської залізниці» передувала велика робота.

1862 року Департамент залізниць розглянув чергову пропозицію начальника департаменту генерал-лейтенанта Мельникова (згодом Міністр шляхів сполучення) щодо будівництва мережі залізниць. Серед інших була пропозиція щодо будівництва лінії Одеса – Київ, яка хоч і мала важливе військово-стратегічне значення, проте в економічному плані була малоперспективною. Після детального опрацювання пропозиції було запропоновано окрім лінії Одеса – Київ будувати відгалуження до пристані Паркани на Дністрі поряд з Тирасполем, куди приходили баржі з великими обсягами зерна з північної частини Бессарабії та Подільської губернії. Таким чином Департамент залізниць намагався підвищити рентабельність залізниць.

Київ у той час був клерикально-чиновничним центром, але у торговому та економічному відношенні залишався містом регіонального значення, тому експортні товари до Києва готувалися у невеликих обсягах. Проте військове відомство наполягало на будівництві залізниці саме у цьому напрямку.

15 січня 1863 року план було остаточно затверджено і почалась розробка «Статуту Товариства Одесько-Київської залізниці». На початку березня його було узгоджено у Міністерстві фінансів, Міністерстві внутрішніх справ та військовому відомстві, а вже згодом було подано на розгляд російському імператору Олександру ІІ.

13 березня 1863 року Устав було затверджено власною резолюцією царя «Бути тому». Його затвердження дало можливість підібрати керівників будівництва, почати відторгнення земель: кабінетних (тих, що належали Царському двору), приватних і муніципальних (належали певній спільноті), а також просити керівництво Департаменту шляхів сполучення про виділення коштів на будівництво залізниці.

Прес-служба Одеської залізниці