25.06.2012р.

Визначено найкращих оглядачів-ремонтників вагонів Одеської залізниці

22 червня 2012 року у вагонному депо Знам’янка відбувся другий тур щорічного конкурсу професійної майстерності серед оглядачів-ремонтників, які обслуговують вантажні вагони. Представники шести вагонних депо Одеської залізниці змагалися за звання кращих у професії.

До складу комісії конкурсу входили головний ревізор з безпеки руху поїздів та автотранспорту Одеської залізниці Рудольф Мелкумян, в. о. начальника служби вагонного господарства Валентин Осташко, начальник вагонного депо Знам’янка Олександр Дзюба, завідувач відділу соціально-економічних відносин Дорожнього комітету профспілки Олександр Манахов.

Нагадаємо, що торік оглядачі-ремонтники вагонів Одеської залізниці стали найкращими в Україні, посівши перше місце у конкурсі професійної майстерності, що відбувся у вагонному депо Куп’янськ Південної залізниці.

«Гарною традицією на Одеській залізниці протягом п’яти років є проведення цього конкурсу,  основне завдання якого – виявлення найкращих оглядачів вагонів серед усіх колективів, обмін досвідом, демонстрація передових методів роботи. Від знань оглядачів-ремонтників сьогодні залежить благополуччя залізниці, адже у «тяжкому стані»  перебуває парк вантажних вагонів. Саме тому керівництво залізниці високо цінує вашу роботу – окрім регулярних заохочень за виявлення недоліків технічного стану вагона, введено диференційовану надбавку до заробітної плати у розмірі від 16% до 24% залежно від розряду працівника», – підкреслив в. о. начальника служби вагонного господарства Валентин Осташко. Головний ревізор з безпеки руху поїздів та автотранспорту Одеської залізниці Рудольф Мелкумян, зазначив, що для вчасного виявлення та усунення недоліків технічного стану вантажних вагонів уже декілька років Одеська залізниця практикує грошові заохочення: «Минулого року оглядачі вагонів виявили 59 випадків та були заохочені на загальну суму понад 25 тис. грн. Цього року вже заохочено 81 працівника».

На початку конкурсу головні інженери усіх депо представляли членам комісії та присутнім свої команди, кожна з яких складалася з трьох працівників. Під час презентації до уваги брався зовнішній вигляд, естетичність та функціональність спецодягу, легкість взуття, зручність сумки для інструментів. Презентація команди оцінювалася у 15 балів за відсутності будь-яких недоліків.

Далі команди з депо розділилися на шість груп для подальшої участі у чотирьох етапах конкурсу.

Перший етап відбувся у технічному відділі депо, де учасники проходили багатопрофільне тестування на комп’ютерах. За 30 хвилин конкурсанти повинні були дати правильні відповіді на 45 запитань п’яти основних блоків: на знання вимог охорони праці, безпеки руху, пожежної безпеки, правил технічної експлуатації залізниць та інструкції з сигналізації на залізницях України. За правильні відповіді максимально можна було отримати 45 балів.

У другому етапі конкурсу учасники повинні були за 30 хвилин правильно відповісти на письмові запитання багатопрофільного тестування, розв’язати задачу та правильно заповнити довідку форми ВУ-45 за вихідними даними. Успішно подолавши це випробування учасник міг отримати до 150 балів.

Щоб відмінно пройти третій етап конкурсу, учасники демонстрували свої теоретичні знання на практиці: за допомогою робочого інструменту за 10 хвилин виявити 36 несправностей трьох вантажних вагонів. Кожного оглядача на шляху проходження випробування супроводжував член комісії, фіксуючи усі названі учасником зауваження. Максимальна оцінка, яку можна було отримати у цьому етапі конкурсу становила 100 балів.

Вдало замінивши клин тягового хомута на тренажері за відведений час, учасники отримували ще 50 балів. Таке випробування для конкурсантів є актуальним, адже, за словами виконуючого обов’язки начальника вагонної служби Валентина Осташка, за минулий рік 30-40% виявлених оглядачами несправностей становив саме злам клинів тягового хомута. На виконання цього практичного завдання оглядачам надавалося 6 хв. 20 сек., але завдяки професійній майстерності оглядачі здійснювали заміну клину значно швидше.

За підсумками всіх етапів конкурсу члени комісії визначили переможців. У загальнокомандному рейтингу за сумою балів почесне перше місце посіла команда вагонного депо Знам’янка, представники якої набрали 762 бали. Другою серед команд стали представники Помічнянського депо із 629 балами. Третє місце – за командою з вагонного депо Херсон, яка набрала 606 балів. Усі переможці продемонстрували на конкурсі високий рівень знань та повернулися додому з почесними нагородами.

Прес-служба Одеської залізниці