22.02.2012р.

Неузгодженість у роботі вантажовідправників та вантажоотримувачів призвела до зменшення навантаження вантажів

За 20 днів лютого, згідно з оперативними даними, навантаження вантажів становить лише 72,6% відносно планового завдання. Так при плані 1 млн 368 тис. за цей період навантажено лише 943 тис. 715 тонн вантажів.
Відставання у виконанні планів навантаження сталося не тільки через складні погодні умови, а й з інших причин. Серед них відсутність ринку збуту та договорів, зменшення або неможливість прийому вантажу вантажоодержувачем, сезонне зниження попиту на вантаж тощо.
Із 20 запланованих до навантаження родів вантажів лише за 14 позиціями було виконано плановий показник. Найбільше відставання залізничники спостерігали у навантаженні імпорту, будівельних вантажів та кольорової руди.
Найгостріша ситуація склалася із навантаженням імпортних вантажів. Через недовантаження 277 тис. 762 тонн вантажу план виконано лише на 43,9% (відносно рівня минулого року - 41,9%). Це сталося через непред’явлення вантажу до перевезень у зв’язку з відсутністю ринку збуту та договорів по станції Чорноморська (зокрема ТОВ «Трансінвестсервіс»).
Нікопольський завод феросплавів зменшив прийом сировини зі станції Іллічівськ-Паромна. У зв’язку зі складними погодними умовами, низькою температурою повітря, які призвели до змерзання акваторій морських портів, виникли проблеми прийому імпортних вантажів по Миколаївському та Одеському портах.
Схожа ситуація склалася з навантаженням будівельних вантажів. У зв’язку з різким зниженням температури стрімко скоротився попит на будівельні вантажі - за 20 днів лютого недовантажено 225 тис. 704 тонн, що спричинило виконання плану лише на 28,8%, а відносно рівня минулого року на 49,7%.
Також за цей період недовантажено 19,6 тис. тонн кольорової руди, внаслідок чого виконання плану становить 85,7%, а до минулого року - 95,5%. Зокрема, не виконується план навантаження по станціях Капустине та Канатове через не прийом змерзлого вантажу державним підприємством «Схід ГЗК».
Вищезазначене призвело до того, що за 20 днів поточного місяця Одеська залізниця недоотримала понад 66 млн. грн. доходних надходжень від вантажних перевезень, що значно погіршило фінансовий стан залізниці.
Незважаючи на зазначені проблеми, Одеська залізниця вживає усіх можливих заходів для забезпечення прийому до перевезення усіх пред’явлених вантажів та їх доставки за призначенням.