16.03.2015р.

Одеські залізничники б’ють на сполох: бездіяльність чиновників може призвести до людських жертв

Питання належного утримання будівель з явними елементами руйнації, які знаходяться на небезпечній близькості від залізничної колії (на ділянці між посадковими пасажирськими платформами Одеса – Мала та Одеса – Поїзна) попри чисельні звернення залізничників й досі лишається без уваги транспортної прокуратури, Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв’язку Одеської обласної державної адміністрації, Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної комісії. Звернення залізниці до власників будівель – ВАТ ХК «Краян» та фірми «Истриан» також залишаються без реагування. Жодних заходів для забезпечення безпеки тисяч своїх громадян, які щодня проїжджають у поїздах повз небезпечну ділянку, й досі не вживається!

Випадок який міг призвести до людських жертв стався 13 березня 2015 року о 23:26. На 1507 км у межах станції Одеса-Головна (ділянка між посадковими пасажирськими платформами Одеса – Мала та Одеса – Поїзна) машиніст електровозу, який прямував у парному напрямку з Одеси, застосував екстрене гальмування, адже просто на його очах занедбана будівля обвалилася на колію перед електровозом. Машиніст встиг зупинити локомотив за вісім метрів до місця руйнації. Назустріч по непарній колії в напрямку на Одесу у цей час рухався пасажирський поїзд «Інтерсіті», проте машиніст цього поїзду не встиг побачити небезпеку через погану видимість внаслідок руйнації споруди, і наїхав на рештки будівлі. Через це було пошкоджено кузов та ходові частини електровозу з лівого боку за напрямком руху. На щастя, цього разу обійшлося без жертв, проте що могло статися, якби машиніст вчасно не помітив руйнацію або якщо б будівля обвалилася на кілька секунд пізніше?

Виїзна комісія Одеської залізниці на чолі з головним ревізором з безпеки руху поїздів і автотранспорту Рудольфом Мелкумяном ще 21 лютого 2013 року попереджала про порушення габариту наближення споруд, що створює загрозу безпеці руху пасажирських та приміських поїздів! Тоді під час роботи комісії були виявлені значні відхилення опорних стін споруд у бік колії, тріщини, чисельні елементи руйнації, через що було прийнято рішення обмежити швидкість руху пасажирських та приміських поїздів на небезпечній ділянці не більше 40 км/год до усунення виявлених недоліків власниками будівель. Крім того 11 серпня 2014 року залізничники знову продемонстрували небезпечну ділянку представникам засобів масової інформації: «Зволікати не можна – необхідно діяти, адже залізничники розуміють високий рівень відповідальності за безпеку своїх пасажирів», - звернувся через офіційний сайт Одеської залізниці та засоби масової інформації головний ревізор з безпеки руху поїздів і автотранспорту Рудольф Мелкумян.

Прес-центр Одеської залізниці

Одеські залізничники б’ють на сполох: бездіяльність чиновників може призвести до людських жертв - 0