25.02.2019р.

Ще 33 машиніста пройшли навчання з експлуатації тепловозів «General Electric»

Ще 33 машиніста пройшли навчання з експлуатації  тепловозів «General Electric»

В Одеському центрі професійного розвитку персоналу завершився другий етап курсу цільового призначення з вивчення особливостей конструкції та експлуатації тепловозів серії ТЕ33АС американського виробника «General Electric», який тривав із 18 до 23 лютого 2019 року. До нього були відібрані кращі з працюючих  машиністів та машиністів-інструкторів філій АТ «Укрзалізниця», які працюють не менше трьох років на залізниці і мають позитивні рекомендації від депо, серед них: 12 локомотивників від регіональної філії «Одеська залізниця»,  15 – від Придніпровської магістралі та 6 – від регіональної філії «Донецька залізниця». Загалом на даний момент в Одеському центрі професійного розвитку 180 залізничників пройшли навчання.

За словами начальника Одеського центру професійного розвитку персоналу Олександра Квітко, до кінця першого кварталу планується навчання ще двох груп локомотивників.

Після того, як Департамент розвитку персоналу та кадрової політики для навчання управління тепловозами General Electric  обрав Одеський центр професійного розвитку персоналу, колектив викладачів центру підготовив і розробив відповідну програму курсів, яка була погоджена локомотивним та кадровим  департаментами . Загалом теоретична частина курсу становить 48 годин і проводиться протягом 6 днів, по завершенню машиністи проходять тестування та отримують свідоцтво.

«По приїзду у свої депо, локомотивні бригади підтверджують на практиці отримані знання, зазвичай, це дві–три поїздки в якості дублерів, так би мовити, машиністи мають самостійно відчути особливості керування новими тепловозами. Лише після проходження практичних занять, вони мають право приступити до роботи», - зазначив  Олександр Квітко.

Щодо специфіки відбору слухачів курсу розповів машиніст-інструктор локомотивного депо Миколаїв Володимир Лапко, який працює за сумісництвом викладачем в Одеському центрі професійного розвитку персоналу. За його словами, відбір був «досить жорсткий», проходив по кожному локомотивному депо окремо. «По факту, це – перепідготовка на управління новою серією тепловоза, яке кардинально відрізняється від того, з яким машиністи раніше працювали. Локомотив себе діагностує, визначає помилки і навіть підказує методи усунення несправностей. Даний тепловоз оснащений системою управління – мікропроцесорного типу», – зазначив Володимир Лапко.

Відтепер, за словами спеціалістів, крім того, що тепловози по витраті палива є більш економними, керувати ними – «одне задоволення», адже управління майже не потребує постійного ручного втручання.  

З переваг, які особливо подобаються локомотивникам, це – простора кабіна, добрі умови для спостереження за сигналами, наявність системи кондиціювання, туалету та мікрохвильової печі.

«Техніка хороша, комп’ютеризована, це значно полегшує роботу.  Машиніст тепер більше сконцентрований на виконанні своїх безпосередніх обов’язків – веденні поїзда і забезпеченні безпеки руху. Колеги, які уже пройшли практичні навчання, задоволені, тому і ми з нетерпінням очікуємо, коли зможемо приступити до роботи», – діляться враженнями машиністи.

В межах регіональної філії «Одеська залізниця», нові тепловози будуть експлуатуватися на полігонах, які обслуговують два локомотивних депо – Одеса–Сортувальна (зворотне депо Арциз) та локомотивне депо Миколаїв.

Прес-центр регіональної філії «Одеська залізниця»