06.09.2018р.

Європейці поділилися з одеськими залізничниками досвідом лібералізації ринку перевезень

5 вересня в управлінні регіональної філії «Одеська залізниця» відбувся семінар щодо відкриття ринку послуг залізничних перевезень для конкуренції відповідно до європейської моделі із представниками міжнародного проекту Україна – ЄС Twinning.

Українську сторону на зустрічі представив в.о. начальника комерційної служби регіональної філії «Одеська залізниця» Валентин Ращик. Делегацію від проекту Twinning очолила  його лідер, державний радник в Міністерстві транспорту та громадських робіт (Королівства Іспанія) Матільде Фернандез Бальбін. Семінар було побудовано у вигляді кількох презентацій із детальним обговоренням всіх актуальних для залізниці питань.

За інформацією європейських експертів для розвитку ринку вантажоперевезень було створено відповідну законодавчу базу, яка містить два основних аспекти: дерегуляцію та відкриття ринку залізничних перевезень. Наразі у Верховній Раді ведеться активна дискусія щодо створення відповідної документальної бази для імплементації європейської моделі залізниць до української.

Матільде Фернандез Бальбін зазначила, що даний семінар має на меті передати напрацьований на європейській моделі досвід лібералізації та регуляції ринку залізничних послуг. «Таким чином українці матимуть змогу уникнути тих помилок або складнощів, з якими довелося працювати нам, а також заощадити час та максимально швидко втілити проект лібералізації у реалії української залізниці», – додала вона.

За її словами, успішна лібералізація ринку перевезень дасть УЗ нові можливості, серед яких підвищення якості послуг та ефективного ціноутворення, у тому числі для транзитних перевезень, отримання додаткових коштів для інвестицій у основні види діяльності спрямовані на укріплення конкурентоспроможності галузі тощо.

Про успішність лібералізації ринку свідчитиме створення залізничних компаній – нових учасників ринку, які будуть дотримуватися відповідних правил ринку та вноситимуть оплату за доступ до залізничної інфраструктури. Якщо при цьому доля залізничних перевезень приватними компаніями зростатиме, то це підвищить конкурентоспроможность даного сектору перевезень.

Постійний радник проекту Хосе Антоніо Саміно Наво зазначив, що ПАТ «Укрзалізниця» займає одну з найкращих позицій серед європейських залізниць щодо частки ринку внутрішніх перевезень, проте втрачає іншу частку ринку перевезень внаслідок низки причин, серед яких:

  • недостатність гнучкості цінової політики на перевезення;
  • відсутність системи вимірювання якості послуг;
  • зношеність рухомого складу (низький рівень інвестицій);
  • перехресне субсидування вантажних і пасажирських перевезень;
  • інфраструктура, яка не задіяна у перевезеннях.

Основними вимогами до компаній, що бажають почати роботу на залізничному ринку, є наявність ліцензії, яка підтверджує професійну і економічну спроможність компанії, та сертифікати безпеки, необхідні угоди з управляючим інфраструктурою. Проте на меті системи управління безпекою є діяльність компанії у безпечних умовах, контроль всіх ризиків, а не просто формальне отримання компаніями цих документів. Це гарантуватиме безпеку як національних, так і міжнародних залізничних перевезень.

 «Сьогоднішній семінар був дуже корисним, цікавим та насиченим, адже європейці мають великий досвід створення ефективної моделі організації роботи сучасної залізниці. Вивчивши їх досвід, ми зможемо вибудувати стратегічно правильну модель українських залізниць та зробити перевезення максимально безпечними та вигідними для всіх учасників ринку залізничних послуг», – резюмував захід в.о. начальника  комерційної служби регіональної філії «Одеська залізниця» Валентин Ращик.

Прес-центр регіональної філії «Одеська залізниця»

Європейці поділилися з одеськими залізничниками досвідом лібералізації ринку перевезень - 0 Європейці поділилися з одеськими залізничниками досвідом лібералізації ринку перевезень - 1 Європейці поділилися з одеськими залізничниками досвідом лібералізації ринку перевезень - 2