02.04.2018р.

На Одеській магістралі відновили 39 тис. клем

На Одеській магістралі відновили 39 тис. клем

Одеська магістраль першою практикує реновацію клем роздільного рейкового скріплення залізничної колії. З лютого поточного року на базі вагонних та локомотивних депо, а також дистанцій колії проводиться реновація цього важливого елементу рейкового скріплення. Такий вихід із напруженої ситуації через недостатній обсяг поставок клем запропонував директор регіональної філії «Одеська залізниця» В’ячеслав Єрьомін.

На поточний момент вже відновлено 39 тис. клем: 27 тис. відновили силами  вагонних та локомотивних депо, а ще 12 тис. у дистанціях колії.

Працівники підготували спеціальне оснащення для фрезерувального верстата, виготовили особливе кріплення для фрезерування клем. Клеми проходять три етапи обробки: наплавлення, фрезерування і додаткову зачистку. Спочатку зварювальник, залежно від ступеня зносу клеми, наплавляє на неї необхідний шар металу. Наплавлені клеми передаються фрезерувальнику. Він кріпить їх на спеціальну пластину – кондуктор, у якому вміщується одразу 8 клем. Фрезерувальник знімає зайвий наплавлений метал, вирівнюючи поверхні, щоб виріб відповідав установленим розмірам. Завершує процес обробка на заточувальному верстаті. Після цього клеми готові для повторного застосування. Наразі одна зміна виробничого підрозділу оновлює близько 100 клем.

За словами начальника відділу експлуатації служби колії регіональної філії «Одеська залізниця» Миколи Киниці, з проблемою нестачі клем роздільного рейкового скріплення колійники зіткнулися під час поточного утримання колії на напруженій дільниці Миронівка – П’ятихатки: «Посилене навантаження на елементи колії призводить до їхнього швидкого зносу. Вирішити це питання допомагає реновація старопридатних клем. Наразі маємо позитивний результат», - підкреслив Микола Киниця.

Колійники проведення реновації клем роздільного рейкового скріплення схвалюють і наразі успішно застосовують на практиці.

 

 

*Довідково

Клема має важливу роль у рейковому скріпленні, адже за допомогою клемного болта та клеми рейка кріпиться до підкладки, яка в свою чергу, кріпиться до шпали. Зношена клема вже не може фіксовано утримувати рейку, яка під впливом температурних напружень та сил які діють від рухомого складу  починає зміщуватись, що може призвести до непоправних наслідків.

Прес-центр регіональної філії «Одеська залізниця»