10.10.2017р.

Одеські залізничники вивчають європейську модель організації ринку залізничних перевезень

Одеські залізничники вивчають європейську модель організації ринку залізничних перевезень

Минулого тижня у конференц-залі управління регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» відбулася зустріч керівництва філії з представниками проекту «Україна – ЄС Twinning». Цього разу учасники заходу обговорили питання розробки порядку рівноправного доступу до залізничної інфраструктури всіх потенційних операторів.

В складі делегації до Одеси прибули заступник керівника відділу міжнародних проектів ADIF Раміро Вальдес (Королівство Іспанія), спеціаліст відділу торгівлі та обслуговування Дирекції залізничної інфраструктури ВАТ «Литовські залізниці» Андрюс Бартушкявичюс та асистент проекту «Україна – ЄС Twinning» Дарія Демут. Спілкувалися з іноземними гостями представники керівництва служби перевезень і служби комерційної роботи та маркетингу на чолі з першим заступником директора регіональної філії Романом Мякішевим.

Головною темою зустрічі було виконання філіями ПАТ «Укрзалізниця» до 2022 року низки європейських директив та законодавчих актів, які регламентуватимуть максимальну імплементацію європейського та українського ринків залізничних перевезень.

«Основною нашою метою є відкриття доступу для перевізників та експедиторів до ринку залізничних послуг з метою запобігання зловживань залізницею своїм домінуючим положенням. У перспективі повинно бути три гравці ринку перевезень: керуючий інфраструктурою, перевізник та незалежний контролюючий орган, що прозоро і на рівних умовах розподілятиме нитки графіку між заявниками», – зазначив Раміро Вальдес.

В свою чергу залізничники поцікавились умовами розподілу плати за нитки графіку в залежності від вантажонапруженості дільниць. Представники проекту запевнили, що існує гнучка система координації вантажопотоків та оптимального розподілу між малодіяльними та завантаженими дільницями.

За словами Андрюса Бартушкявичюса, ціна на нитку графіку має бути загальнодоступною для будь-якого оператора, а керуючий інфраструктурою отримуватиме доходи, які покриватимуть витрати на утримання залізничної інфраструктури.

Також під час зустрічі обговорювались важливі питання компенсації державою збиткових пасажирських маршрутів та детальний план розробки і затвердження графіку перевезень у відповідності до європейських директив.

Прес-центр регіональної філії «Одеська залізниця»